04 December 2010

.Cabaran Bulan Doblas. [Day 04]

Day 04- A habit that you wish you didn’t have
Habit..
Err..ape ekkk habit aq??
Habit tu habitat ekk?wakakakaa..
Habit aq ape yeee?
Pikiaq sat naaaa.. ;)

Adoi..xpat berpungsi la otak ni..
Apelaaa habit aq ekk..
Cube la tnye hobi..sng sikit nk jwb.. :P
OK..mcm da jumpe ape habit yg aq ade ni haa..






Yeahhh..musti korang dpt tangkap ape habit yg aq rse perlu kikis ni kn..
Hehee..
Aq ske ketawe..ye..KETAWE..
Namun bukanlah ketawe ala² Ratu Cantek,mahupun yg ketawe ala² sopan..
Aq lah pengKetawe tegar..
AiyoyOoo..
Sape kenal aq,msti tau laa kn..
Namun kne ingat,aku bukan lah org yg mudah tersenyum..
(lg² kt musoh ke kn..mmg aq lebeh terok dari muke asam kecut..)

Apebile aq ketawe..
Gegaran² pasti berlaku disekitar tmpat aq ketawe..
Ahahaa.. :D
Lets imagine..
Aq boleh ketawe smpai meleh air mata,air hingus serta air..err..air pe?hahaa..
Jugak keketawaan aq boleh didengari dari Block N ke Blok P,Q,R (alaa,asrama polipd ahh tu wehh..hehee..)
And kalo da terlebeh ketawe,aq boleh muntah dgn serta merta..yaksSss..geli yuuuu..
Sebab ape aq ketawe cenggitu?
Sebab aq ni bkn lah skema ye..jugak bkn la seorang berpura² ala² cover² tu..

Tapi kan kengkawan..kite perlulah mengelakkan diri daripade ketawe yg ke neraka..seperti yg diriwayatkan oleh Ibn Abbas r.a. "Sesiapa yang tertawa ketika membuat dosa, maka dia akan menangis ketika akan masuk neraka."
Subhanallah..semuge aq bkn dikalangan itu..
Aq ketawe adelah sebab diri aq..
(tp takdelah ketawe sengsorang cm org gile lak kn..hihii..)
Oleh sbb tu,ni la habit yg aq wish aq dpt kurang kan..walopon xhilang.. ;)
To kengkawan seKetawe ngn aq..sile renung²kn & slamat mencube..
Ehehee..← gelak lagik.. :D


* Ingin mengucapkan Eppy Besday to my frend..
Fieza jengah la belog beliau.. (^_^)

2 comments:

n!da said...

epi bezday fiza.
nt nk kene bwt en3 belated beday utk fiza. hohoho

NaDia Aziz said...

nida : ehehee.. :D
buat jgn xbuat..
;)