15 March 2011

.Jawapan.

Ini entry berbalas utk entry before ni..
.Mengapa Lelaki Kahwin Lambat?.

Ok..
Kepada kepochi dan kepocha sekaliaaaannnn alam..
Terutama nye yg selalu nk kepoh pasal saye..
Suruh kawin awal la..
Ape laaa kn..
Meh aku jawab soalan itu..
Hehee..

Kat contoh entry tu..
Lelaki abes blajo umo 23 kan..
Ok,this year aku dah 23..huhuu..
Tu aku..aku perempuan..eh,wanita..
Hehee..
My Mr F still stdy g kan..
We ols sebaya ok..
So,dediam udah..
Lagi kalo yg dah tahu or pura-pura tak tahu aku kapel ngn student..
Nak kecoh suh kawen..
Bak datang la duet kan..miahahaa.. :D
Sedap je cakap..
Pada hal cakap nak sakitkan hati org nape ekk?
Anehnya manusia zaman kini..
Huhuu..
Dun wory,pasal kawin ni aku tak rasa pun nak sakit hati..
Cume rasa.."ait,ko yg lagi gatal nk kawen dari aku..suh aku kawin lak.."
Waduhhh..gilak ini makhluk..hahaa..
Kalo da jodoh memasing..
Jodoh la kan.. :P
Sape kite nak menidakkan takdir Allah..
(^_^)

Ok,sambung balek naa.. :)
Kat dalam tu contoh ppuan tu ada degree..
Dun wory my future husband..
Aku diploma je..
Ulang semula..
DIPLOMA sahaje..bukan org pandai pun ade degree..
Macam lain-lain org..
Huhuu..
Hutang PTPTN pon RM10 riban SAHAJE..
Tak termasuk interest dan charge lain-lain..
Takde masalah..
Hutang aku sikit lagi habis..(sikit kah?hahaa..)
So,bulanan nanti mr hubby tak perlu TOLONG bayarkan hutang..
Hehee..
And mungkin tiba saat dah berfamily nanti..
Hutang sudah langsai maaa..hik3..
Betapa istiqamah nye aku bayo ptptn..
Pada hal lame g abes..huhuu..
Tobat xmo pinjam g..ahahaa..

To mr future husband..
Its ok je if hantaran tak tinggi mana..
Lagi pun anak dara Johor ni mas kawin murah je..
Sekarang pun boleh kalau nak..
Ahahaa..
Only RM22.50!!
Ye..murah aje kan.. :D
(mahal lagi harga kuih tart sebalang..hehee..)
Lelong! Lelong! Lelong!
Ahahaa..

Tapi kan..
Ade sorang kwn seangkatan aku telah tulis entry berkenaan
Sile click link di atas (tu pon kalo boleh..sbb blog Ain ni kejap private..kejap tak..hahaa..)
Dan tambahan info..
Macam sekarang ni la kan..
Mostly kawan-kawan seangkatan aku duduk kuartes..
And semestinya dikategorikan dah ada tempat berlindung..
Juga dikira stabil la kan..
So,mr future nanti datang hanya bawak beg baju saje ok..
Ulang semula..
Hanye bawa beg baju jeeeee.. :)
Hehee..
Macam nak pergi camping tu..
Takyah nak beli ape-ape kelengkapan rumah utk hidup..
Sebab semuanya dah tersedia oleh aku semasa bujang.. :P
Tapi aku tak sediakan 'vios' la kan..
Tu nanti suami belikan..ahakSs..
Kalo x nanti suami cuci bulu kaki je kawen..hohOo..

Bersyukur sekiranya anda bakal mengahwini wanita seangkatan aku..
Hihii..
Lagi pun bukan nak berlagak atau nak eksyen..
Ni realiti yang tak dapat dinafikan lagi.. :)
Macam kawan seangkatan aku..
Semua dah kerja tetap..
So,contoh nye la kan..
Kawin setahun atau dua tahun..
Tiba-tiba aku yang dah kerja tetap ni xpanjang umo..
(meninggal la tu kan..)
Bukan kah para si suami beruntung..
Dapat pencen wehhh..hehee..


Dalam cerita tu cakap..
Kawan dia kawen kat sydney kan..
Tapi aku kat Mesia..
Ramai owhh sedare mara..
Kawan-kawan lagi..
Camane tu ekkk?
Hehee..
Moh le mr future hubby..
Kite kawen kt Oversea jugak..
Leh jemput bape org je..
Asal cukup rukun nikah da la kan..
Sedare mare takyah dtg..kih3.. :D
Tpi nak jimat lagi..
Kawen kat oversea nun kat Siam..
Ahahaa..
Balek Mesia daftar kawen kena bayo denda je..
Jimat wehh cenggitu..
Aku kawin nanti takmo jemput 'sedare' yg perangai tak macam sedare..
Haram buat kotor majlis aku je nanti kan..
Camtu gak ngn 'kawan' yg mcm harem kejadah tu kn..
Ahahaa..jahat gile aku ni.. :P
Nikah pn pakai je baju konvo aku yg lepas..
Tak penah pakai g wehh pas konvo..
Sebab macam kaler org nk menikah je puteh tu..hik3..
(korang pakai x bju konvo?hehee..aku segan nk pakai..)

Ok laa..da banyak kot cerita pasal jawapan persoalan tu..
Yang penting,hati budi pasangan masing-masing.. :)
Memang la sekarang ni zaman cerai berai..
Sedangkan orang tua yang dulu kawin hantaran tak sampai seribu mungkin..
Pun bercerai jugak..
(ni kesah betol ok..berlaku kat tempat aku..)
So,hantaran ni takde kena mengena kot..
Bagi pendapat aku lah kan..
Yang penting diri sendiri..
Diri pasangan kite nanti..
Jangan kata "eh,kawan i tu kawin dgn ppuan ade degree..murah je hantaran nye..baru RM5 ribu.."
Ikut masing-masing laa..
Aku kalau boleh tak mau gak bertunang ni..
Macam malas pun ade..
Tapi nk wat camne..
Mulut manusia,xmcm mulut tempayan yg boleh ditutup..
Sebab ENTRY INI  pun dah cakap cenggitu kan..

Wallahualam.. :)
Tapi agak-agak bersesuaian la dengan zaman sekarang ni..
Jangan macam sepupu aku..
Family mintak hantaran ikut tarikh lahir..
Nah..tarikh lahir 15 haribulan bla bla bla..
Means mintak RM15 riban la kan..
Kalo aku mintak ikot tarikh lahir gak..
Mau pengsan kot..wakakakaa..
Sebab aku lahir 23hb..kalo 31hb lak?Nah..mmg tak kawen gamaknye..
Wakakakakaaa.. :P
Pandai-pandai la nilaikan pengorbanan,masa depan..
Bukan senang nak kawin dengan anak perempuan tunggal..
Mesti nak yang terbaik kan..
Ingat senang ke nak lepaskan anak perempuan sorang ni..
Hehee..

Lain la mcm the sundel (sund)..
Ramai ppuan..and paling sadis bapak the sund cakap..
Kalau sorang sund mati pun tak kisah..
Sebab ramai lagi anak nye..miahahahaa..
Sadis ayat seorang bapak kepade anak perempuan sund nye.. :P
Kalo bapak aku cakap cenggitu..
Haros aku dengan segera..
Gantong diri je kat pokok kelape..
Malu tahap cipan dilahirkan sebagai manusia..
Lantak la..tu kisah the sund..


Berlainan kesah aku..
So,kalau mr future husband suke kan wanita ini..(aku lah tu kn..kah3..)
Yg sangat garang..
Yg sangat kasar..
Yg sangat gengster..
Yg sangat suke marah..
Yg sangat tak berbudi bahasa (kata org tu )
Yg sangat laser
Yg sangat burok
Yg sangat jahat (kata org tu la kan)
Yg sangat degil
Yg sangat keras hati
Yg sangat mafia
Yg sangat bodo (sebab takde deg)
Yg sangat byk ckp
Yg sangat huduh
Yg sangat tak sopan
Yg sangat gendut
Yg sangat penyol
Yg sangat miskin (sbb takde vios,hanye ade bios..kah3..)
Yg sangat cokia
Yg sangat perampas (kata seseorang tu)
Yg sangat sangat sangat sangat sangat..(sangat ape lagi???)
Yg sangat macam-macam lah..hahaa..

So,kalau my future husband menerima aku yg sangat-sangat (spt di atas)..
InsyaAllah..
Semua sangat diatas tu dapat dilupuskan sekor-sekor..
Dengan segala tunjuk ajar..bimbingan suami yg soleh..
Bukan suami yg tau buat bini mcm kuli aje ok..:P
Takde bende yg x dapat diubah..
Keras-keras kerak nasik,ngn air pun leh jadik lembut..
Sekeras batu,hari-hari kene titisan air..bertakuk jugak akhirnya..
"Disini Karam Nadia Melaram melaporkan dari bilik berita.."
Ahahaa..


notakaki : 
kalau takyah kawin takleh..
sbb byk naa kesusahan kn.. 
bercapel sampai tua..
mesti so sweeeeettt..
tua-tua kerepot nnti pn ngedate..ahahahaa.. :D





4 comments:

nur aishah bte abd hadi said...

hee..thu xpe wey..mcm aq kawin tunang sume duit dye..tp xpe nt tiap bulan aq supoet lah utk rumah kete sume..kira fair what..hee..kalo dye msh cari yg lain xthu lah kan..kita ny keras keras kerak nasi jewk :)

cendawanpink said...

cah : huhuu..ko lain kes wehh..tunang ko atas dari umo kite..n da lme keje..hik3.. :D

aah..tp kalo nk cari yg len gak..pe leh wat..ahahaa..
aah,kerak nasik kalo kene cara..lembut gak.. :P

Lovely Fieyza said...

nad..hantaran ikut tarikh lahir? kau jgn gtau fakta ni kat bakal suami aku.. naya aku!!

cendawanpink said...

fieza : ahahaa.. :D
okeh2..aq xgtau..wakakakaa..
kalo gtau t ciput je kn.. :P