01 April 2011

.Auto @ Manual.

Auto Transmission ATAU Manual Transmission?
Mane pilihan korang?Aku nak cite banyak pasal gear laa..kete laa..aku tak pandai sangat.. :P

Tapi kalau suh mengarut aku reti..

Sebab pasal masalah auto ngn manual ni la kan MENYUSAHKAN aku..
Aku memang pantang org nyusahkan aku..
Tak baik marah hari jumaat ni kan..
Abes,kalo x mara..hari ape aku boleh marah?hahaa.. :D


CERITA KERETA - BABU 1

Korang korang dan korang di luar sana..
Kalau kite ni rasa agak tolol,bahlol & tak cekap bawak kereta MANUAL..
Sile lah beli kereta AUTO ok..
Jangan nak kerek naaa bawak kete manual..
AKU : "Nape tak beli kete auto je kalau takot bawak manual"
Pemilik Kereta MANUAL : "Mmg saje beli manual..kalau beli auto,nanti dah tak reti bawak manual..lagi pun nak latih dan mahirkan bawak manual.."

Ok fine..
Jawapan yang sangat bernas,jitu,padu yang boleh dapat A++++ dlm SPM..
Tapi yg aneh binti ajaib nye..
Kenape nak aku tolong bawak kan?
Tolong tu bermaksod disini BUKAN tiap-tiap ari suruh aku bawak..
Kata nak BELAJAR..So,aku rasa just temankan duduk sebelah drebar utk hilang gemuroh tu boleh la kan..
Now sudah jadik mcm SUPIR la gamaknye..
Haishhhh..takleh terime la alasan xmau bawak kete balek keje sebab "Banyak Kenderaan Lain"..
Lorhhhh..kite ni duduk kat dalam hutan ke takde org lain bawak kete????????
Kite duduk kat tempat mmg kereta bersepah-sepah ok..
Takkan nak aku tolong halau kereta kat jalanraya kn..
AiyoyoOOoo..
Tak paham siakkk..
Aku yg mmg dah reti bawak manual..
Disuruh lagi bawak..maksod nye aku laa yg BELAJAR ni?waduhhh..
Ade kang aku mencarut cam celake bunyik nye.. (-_-")

Dah tu aku sampai rumah LEWAT SATU JAM dari biasa ok..
Org naek kete makin cepat smpai uma..
Ni aku makin lambat..
Dok jadik supir katanye..
Pusing-pusing la satu Wilayah ni kan..haishhhh.. ("-_-)
Pastu menapak dari tempat parking umah beliau ke umah aku..
BERKUAH jugak la ketiak aku kan..
Tu pon dah 2x ganda jaoh dari tempat biase aku jalan..vavavava vivivivivi.. (@_@)
Aku tak heran dapat jimat duet bayar bas daripada MASA aku dibazirkan..
Duet tak bawak masok kubor ok..!!

 ni gear vios AUTO aku..kah3..

ni gear MANUAL org tu

Then org tu cakap ngan org opis die..
Die yg drive kereta sendiri..
(Takde claim kata aku bawak time JAMMED balek keje..hahaa..)
Da agak daaaaa.. :P


Ok..tu dah cite pasal kete..
Ni nak cite pasal moto yg ade CLUTCH lak..
Moto clutch ni lebih kurang moto manual la gak..hahaa..

CERITA MOTOR - BABU 2

Aku bukan nak kata ape la kan..
Aku yg WANITA,GADIS,PEREMPUAN,ANAK DARA ni pon BOLEH bawak moto ade cluch ok..
Bukan nak belagak or ape..
Aku cakap yang betol ok..
Aku rase pelik aneh ajaib bile ade LELAKI yg tak tau bawak moto cluch..
Dah tu org lain jadik BABU nak kemane-mane suroh tolong hantar..
Sampai eksiden tergolek sume tu..
Haishhhhh..aku memang hangennn gile vaviiii je kan..

Memang pelik laa lelaki tak reti bawak moto clutch..
Aku bawak moto RXZ pon penah..
Lori balak je aku belom penah bawak..eiiiiiiiiiiiiiiiiii..


notakepalelutut :
org biasa mintak tolong ngan aku..
lebih-lebih lagi org yg SUKE NGUMPAT aku.. 

tapi bile org yg mintak tolong dah senang,dah terrer bawak kenderaan sendiri..
jangan MIMPI lah nak ingat siape AKU lagi..
terus SENYAP dari pape cerita & berita.. :)

So korang sume kat luar sana..
Org mintak tolong..
Cakap TAK BOLEH..
Jangan jadik macam aku..
Susah nak cakap perkataan TAK BOLEH tu.. (-_-")


sekian..selamat bercuti..





11 comments:

heart tamimi said...

nanad,aku pon xpandai bwk manual..tp ak xsusahkan org coz kete ak auto..hoho..ngeE~ =)

baem said...

keta manual murah la skit. lari dalam 3K gak kalau myvi SE. aku de sorunk tak nak guna KETA auto sebab senang rosak katanye. dulu SKUTER dia gearauto selalu rosak. jadah.

cendawanpink said...

pujie : hehee..takpe kalo xsshkn org.. :D aku pon kalo beli kete beli auto je..sng..kih3..

cendawanpink said...

baem : kalo die ckp xde duet beli auto..aku trima gak laa..ni ckp nk kerek..da tu kesudahannye xmo bwk kete sndiri sbb jalan byk kete len.. (-_-")

Lovely Fieyza said...

nad.. tak sampai hati kan nak ckp tak boleh? aku pun tak bole nak ckp tak boleh.. soo.. supir la kite nih..

cendawanpink said...

fieza : ahahaa.. :D
alaa..takot nk ajak ko jenjalan..t ko kata jadik supir..ki3..

tat!n said...

ble die da pndai ko dipinggirin?hatoii..hampes itu org,hahaks

cendawanpink said...

tatin : ahahaa..normal la sbagai maknusiaaa.. :P

tat!n said...

haha,bru la warne warni skit hidup ko dgn ad org camtu. :p

cendawanpink said...

tatin : hik3..tau takpe..
tp org2 cenggini laa jadik warne kusam and gelap dlm idop aku.. :D

tat!n said...

warne tu tak menarik la plak ea..suruh die nyah dari hidop kaw!hahahaha..