22 August 2011

.Hati Yang Kecik.

Kecik..
Di-kecik-kan..
Ter-kecik..
Mengecik..
Dan lain-lain kecik..

Hehee..
Apekah di pagi senin yg sgt bersemangat nk keje ni kecik-kecik lak?
AhakSs..
Saje je mau bahaskan pasal hati yg kecik..
Aku kompom sure laa tiap org penah kecik ati..
Nampak beno nipu nye kalo xpnh ter-kecik ati..ehehee..

Kenape perlu kecik ati?
Aloloo..vodo nye..
Sebab ade hati la kn.. :D
Dari sekecil-kecil perkara..
Sampai ke sebesar-besar perkara..
Boleh je ati jadik kecik..

hati beso ke hati kecik
hehee..


Contoh la ekk..

Kite anto kat fesbuk boipren kite..
Tapi harammmmm respon die ciputttt je..
Tu pon lepas beberape minggu berjambang menunggu..
Pompuan lain komen ckit je..
Kemain lagi berjela-jelaaaa komen die..
Ahaaa..mane laa xkecik ati kn..
So,takyah lg nk komen or post pape kt fesbuk..
Wat sakit usus je kn..ehehee..


Contoh lain pulak..

Kekadang tu xtau la kn..
(Ni bukan kes haku ekk..)
Dengan kawan-kawan pon kite leh kecik ati gak..
Kite komen kat die..
Da la takde respon gak..
Tup-tup skali lagi kite usha komen kite tadik..
Da ilang??hehee..
Takpelaa..da ilang,nk wat lagu mane..ki3..
Anggap jelaa kan pihak FB yg buang..wakakakaa..

Ade lagi contoh..

Cer korang lak yg bgi contoh lak..
Huhuu..


Makanye..
Cemane cara-cara untuk tidak kecil hati?
Cemane ekk?
Cara paling afdal..
Ko gune kekdah ni..
"Buat donno jeee" a.k.a buat tak tahu je..
Sebab nye..
Kalau pon ati kite sakit cemane pon..
Sape lagi leh ilang kan sakit?
Sendiri bhai..so,penat je kn nak sakit ati..
Sakit ati 5 minit je sudah..pastu kite njoy balek..hehee..
(ceyyy,cakap sng ahh..nk buat??? :P)



nota aku beso ati :

awas kalau aku 'mendiamkan diri' ketika kecik ati.
mungkin tu tahap kesabaran aku di benteng terakhir..
ehehee.. :)






4 comments:

Lovely Fieyza said...

huhu.. aku pun selalu gak kecik hati.. tp pastu aku pk semula.. tah2 aku pun selalu kecikkan hati org.. so.. gelak2 jer..

cendawanpink said...

fieza : ahahaa..tula pasal..
kekadang kte wat kbaikan utk org pon org nk kecik ati..so,jgn wat baik g..kah3..:D

dzafira said...

Contoh pertama tu tak kecik hati tapi akan panas hati giler2... memang terus marah la ape lagi. Dgn org lain ada plak masa, tp dgn gf sndiri tak ada masa.. sape tak bengang.

Ada byk lg contoh lain.. Byk.. terutamanya dgn kwn2 la. Tp nak wat mcm mana. wat dono je la. Kawan bukan seorang...

cendawanpink said...

dzafira : ahahaa..bkn kecik lg eaa..da panas tros.. :D

aah..bende2 tu sume la mematangkan kite dlm idop..so,terima dgn redo..kah3..redo ke?:P