04 August 2011

.Program Kemasyarakatan Ke Cameron - Part 2.

Entry sambungan dari Part 1..:)
Kali ni lak entry banyak bunge..
Hehee..
Jom layan mata nengok bunge lak..

View dari bilik kami..:)

Ouchh..bekpes yawww..
Padahal aku tak minom susu..
Sekali kat hotel leh je blasah mkn koko krunch ngn susu..
Ahahaa..
Teros mual.. -_-"

 Ready nak pegi sukan persahabatan 

Lobi Hotel Heritage
 Lawan dengan Pjbt Tnh CH

 Yok amek gmbo..
Sebab aku xmen sukan..hahaa..

 Feeling industan lak ai..

 Port wajib amek gambo dekat cameron highlands

 Yehaaa..!
Tunggang lah jagung dengan berhati-hati
 Bola Tampar lak..
Uishhh,alergik perkataan tampar..
Rase tangan aku cam gtl nk menampo org je..
Ehehee.. ;)

Yeahh..
Pasukan dari opis aku..
Penyorak terhebat kot..hahaa..

Ok,lepas abes sukan tengah hari tu..
Balek hotel smule..
Lunch,and siap2 nak balek..huhuu..

Perjalanan kitorang ni diteruskan pulak ke MARDI..
Buat lawatan ke sane pulak..
Dekat je ngn hotel..
Dalam 10menit kot..
So,lepas taklimat ringkas..
Kitorang dibawak jenjalan dalam tu..
Beso tempat nye..
Tapi aku pegi mane yg sempat je..
Huhuu..

 Owhh,jatuh hati dengan bunga daisy pink ni..:)

 Bunge merah pulak..

 Merah giler bunga kekwa ni..
Kekwa merah menyala..
:)

 Bunga kuning..:)

Ni pon tak tau name..
Tapi bunge kaler purple ni sgt cantek..
Nengok dari jauh macam bunga lavender je..
Ehehee..

 Ini pulak Bunga Kasut..
Kata org tu..
Ade dekat cameron highlands je..
Tak nampak macam kasut pon kan..

 Nah,skg da letak betol-betol..
Ade nampak macam kasut x?
Macam kasut aladin kn?
Ehehee..:D

Dan akhir sekali..
Nanad Lulu..!!
Ahahaa..:D
Bunge matahari kecik..

Ekceli bnyak lagi bunge..
Tapi tu je sempat snap..
Sebab kitorang rushing nak pegi KEA Farm lak..

KEA Farm ni..
Tempat jual sayur-sayur,buah-buah yg fresh..
Jugak ade bunge-bunge yg fresh..
^_^
Weee..aku pon tetibe dengan buang tebiat nye..
Beli gak la bunge ros..
Beli pon sebab die murah la weh..:P

 Taraa..
Ni la bunge ros nye..ehehee..
Pastu teroskan jenjalan kt paso tu..

 Nah..fresh je kn sume kat sini..
2 gambo ni sempat amek kat KEA Farm tu..
Sebab aku borong banyak sayur n buah..
Sampai sakit tangan nak bawak..
Iye,anda tak salah bace..
'Aku borong banyak sayur'
Ahahaa..
^_^

 Ranum kan strawberi ni..
Siyesss manis makan kat sana..
Petua nak strawberi manis..
Ko makan je kat cameron tu..
Sebab kalo da makan kat tempat tak sejuk..
Die masam nak mamfusss ok..hehee..
Tu pasal laa aku buat Strawberi Coklat bio die manis ckit..:P

Balek lalu jalan Simpang Pulai..
Jalan nye jauh sikit..
Tapi kire ok laa..
Xde sempit and ngeri naa..
Huhuu..

to be continue lagi...


nota bunga :
ehehee..cantek sangat kat sane..
banyakkkk bunge woo..i loikeee..:)





6 comments:

n!da said...

uik, togeh dalam kasut? aku tak suke togeh. blueks. hehe

aku pon alergik dgn pekataan tampo. haha.

cendawanpink said...

nida : ahahaaa..
bukan togey la wehh..
tu bunge tu punye antena..hak3..
:D bkn letak togey dlm bunge tu..:P

dzafira said...

Bestnye pegi cameron... Patut lah boleh buat strawberi celup ari tu...

Sedapnye tengok buah strawberi tu.. merah molekkkkk...

n!da said...

aku tau. haha. tapi sebb die menyerupai togeh. jadi aku nk mention jugak. hohoho.

cendawanpink said...

dzafira : ehehee..pegi free kompom best..kah3..:D

cendawanpink said...

nida : ahahaa..kiut gak togey dlm bunge..xde org len jmpe..ngee.. ^_^