14 October 2011

.Chinese Gender Chart.

Heyyaaa..
Kat bawah ni bukan jadual waktu sekolah ok..
Hehee..
Tapi katanye Chinese Gender Chart..
Dan katanye lagi boleh nak rancang untuk dapat anak laki or perempuan..
Tapi kata aku pulak..
Tengok boleh..percaya tu jangan la kan..
Kan rezeki Allah bagi..
(kene bold merah,takot kang ade org ckp aku ni TAHYUL)
Tapi aku nak jugak cerita sikit pasal ni..
Eksaited katanye kan..
Walaupon tak kawen-kawen lagi..
Tapi da aku nak tulis..
Sukati laa..blog aku..hihii.. ^_^




Bagaimanakah mahu guna / kira kalendar cina ni?
So,lepas yg aku paham..
Cenggini kisah nye..



Nombor ke bawah sebelah kiri carta mewakili umur ibu pada bila-bila masa dia mengandung.
Bulan merentasi bahagian atas carta mewakili bulan apabila ibu mengandung.
Dengan mengikuti carian melintang dan ke bawah di mana bulan dan usia bersilang
ibu akan jumpa petak sama ada kotak biru untuk lelaki atau kotak merah jambu untuk perempuan. 
 
Sebagai contoh, jika wanita berusia 23 tahun (umur ibu) mengandung pada bulan  pertama (bulan Januari), bayinya akan lelaki.
Manakala jika wanita berusia 28 tahun (umur ibu) yang mengandung pada bulan keenam (bulan Jun), bayinya akan perempuan..


Eh paham tak?

Kalo xpaham lagi..
Contohnye la kan..
Tetibe aku sekarang ni berusia 23 tahun kan..
Tetibe pulak malam karang disahkan mengandung 1 minggu..
Maksodnye ko kene cari petak umur 23 &  bulan 10 adelah bulan aku ngandong..
Kire-kirenye kalau 9 bulan 10 hari akan datang..Keluar lah anak lelaki..hehee..
Cenggitulah ape yang aku paham..ahahaa..
Tapi kalau cenggitu la kan..
Kire sape-sape umur 23 tahun skg ni..
Kite pakat sume ramai-ramai ngandong serentak bulan ni..
Nanti anak-anak-anak yg lahir 9 bulan kemudian lelaki laa sume ekk?
Lorhhh..cenggitu pulak kesah nye..hahaa.. :D


nota nota :
korang jgn nak tanye pelik-pelik..
aku pon xtau sebenarnye..hahaa..
kalo korang peneng..
aku lagi peneng..kih3.. :P





No comments: