18 January 2012

.Pancake.

Wow..kerrrrllassss ko maria..
Dinner makan pancake je..
Hahaa..
Ke-barat-an kan tekak ni..
So,dgn rajin nyee masak laa pancake ni..
Same je kot masak cekodok..
Cume ni versi omputeh.. :P
Kalo nk versi Korea..
Terjah link Potato Pancake
Hihii..
panaskan minyak
goreng
terbalikkan
siap!!

kacang je kan.huhuu.. :P

buat laa sampai tepung tu abes ekk..
pastu nak bagi amek gambo cun sikit..
ko dudukkan pancake ramai-ramai tu mcm gini..
hihii..

 yg ni aku curah kan blueberry jam..

yg ni lak letak honey..

huhuu..
senang kan??
jom makan..!!
sampai muak laa kami makan..
tersengguk-sengguk nk perabes kan.. :P

taraa..
aku pon xtau nape aku suke amek gambo makanan..
maybe sbb aku suke makan..
pastu kan kalo tgk smule gambo makanan,aku jadik suke..
errrkkk?? :P


eh,lupe nk cerita bahan-bahan or cara-cara buat tepung pancake ni kan?
hehee.. :D
senang je..
meh ikot arahan kt bawah ni ekk..
1] pegi alamanda
2] masok carefour
3] carik tepung pancake dalam kotak
4] bawak balek rumah
5] ikut arahan belakang kotak..
siap!!ahahaa..adiosss.. :)




4 comments:

Hustler said...

Hahahahaha... aku punyer bangang baca full la siot arahan ko, sampai abis, baru aku sedo, gelak la aku sorang2 kat opis nih.

Atie iskandar said...

haha.. terbaik la nanad !
tgh2 diet nie, tgk pancake ko sdp je.. lag2 yg madu tue.. peh ! tegoda la mak ! hahah

cendawanpink said...

mawi : kah3..agak bangang gak laa disitu kan..:D ko ikot la arahan 1-4 tu..sedap wooo..hehee.. :P

cendawanpink said...

atie : ahahaa..sedaapppp!! xpyh diet deyyy,lapo perot..aku leh diet 3 jam je pon..ki3..:P