10 April 2012

.Alahai PEREMPUAN / WANITA.

alahai alahai alahai..
kekadang aku malu jadi perempuan..
disebabkan sikap 'aneh' perempuan lain..

iyee..perempuan ni unik..
tapi tak perlu nak meng'aneh'kan diri perempuan..
apekah yg aneh??
banyak kot..
sume dah dibincang dan dipersetujui oleh jemaah menteri..
ahahaa..

dari segi sudut biologi..
adekah pemakanan atau tanah dipijak menjadi salah satu faktor?
maybe jugak..
tu dewan usul dah sahkan..
mungkin gak kebetulan.. :P
selain tu..
sudut keturunan..
sudut cara hidup..
pon memainkan peranan agaknye..
tapi dari segi biologi..
faktor paling UTAMA adelah DIRI SENDIRI..

kite meng-corak-kan ape yg kite mahu..
kalau kite mahu dgn suami orang..
ye,tu memang kehendak kite kan..
tak kisah laa ape pon..
memang asal nye diri sendiri..
takde orang lain boleh halang..
ibu saye pon kawen dgn laki org dulu..
tapi dpt persetujuan isteri yg cacat penglihatan..
jadik lilin dlm rumahtangga org lain..
bukan sebab merampas suke suke je..

sebab tu laa aku malu dgn kaum aku..
haishhh.. -___-"

dari segi sudut keagamaan pulak..
(cehwahh..mcm ustazah lak aku ni kan..)
wanita / perempuan terlalu ikotkan kata naluri jiwe..
sebab tu jadik cenggitu kot..
entah laa..'barang baru'..sume best..
macam kereta..
kalau baru enjin sume power,tayar x botak n lain2 laa..
tapi dah pakai 40 tahun..
jahanam gak laa kan kereta..
tapi..
tak semua jahanam..
ade je org pandai jaga kereta..
pokok pangkal nye..
tuan yg menjaga kereta..
tetiap bulan anto pegi servis..
mekap kereta lawo-lawo..
(erkk,tetibe cite pasal kereta pulak..aihh..)

..dari sebuah kisah benar..

terdapat pengakuan berani mati..
diceritakan kat kawan saye..
isteri si lelaki ni cun..kurus..cantik..
tapi sebab dah lama kan kawen..
so,si lelaki attract pulak dgn pempuan gemuks..
nak try berbagai variasi katanye..
cemane tuu??sape mau jawab??
tu contoh keagamaan lemah la kan..
(iye,agama sy x setinggi mana pon..cakap je ni..pndapat..huhuu..)

yg ppuan pulak..
ade jugak..
aku xsalah kan lelaki 100% pon..
yg ppuan pon dah jemu dgn laki nye..
skandal lak dgn org lain..
buat dekat opis pon jadi..
nahhhhh..
ape nk kata lagi..
dah kekurangan didikan agama..
time skolah je blajo agama..
dah tua bangka cam ni..
agama ter-swing kot..wallahualam..
aku pon xtau..
aku bukan terrer bab agama..
bahasa arab pon failed skolah agama dlu..
ahahaa..
munakahat je full mark..boleh?? :D
(aku sukeee munakahat..hahaa..)

maka nye..
jadi laa perempuan yg indah di mata suami..
dan jadik laa suami yg paling indah di mata isteri..
even muke kite tak berapa nak indah laa kan..kah3..
senang kata wajah ke laoooottt mcm haku ni..ahahaa.. T___T *sadisss
terima laa kalau before kawen..
bini macam kerengga..
dah kawen..mcm ayah gajah..terima jelaa..
agak2 mcm xleh terima..
bagi laa sikit duit anto pegi london weigh management..ahahaa..
kembali ramping nanti bini uolsss.. :D



ok lahh..
akhir kata dari cik cendawanpink yg melaporkan..
jaga lah hati..
sucikan hati dgn zikrullah..
(nasihat utk diri sendiri yg menulis jugak..)


nota alahai alahai :
buah cempedak di luar pagar,
ambik galah tolong jolokkan,
saye budak baru belajar,
kalau salah tlg tunjukkan.. (jgn dijolok pulak..hahaa..)







2 comments:

cicak_jawaz said...

setuju sangat....(tepuk meja ngan tangan berkali2)..kat opis aku pun ramai jugak..

cendawanpink said...

kak cicak : hahaa..roboh meja ko kang kak..:D pelik boss kang meja PA die bgegar..hihii..
kt opis ko faktor ape tu yg memungkin kan sume ni blaku?? :P

alhamdulillah,opis aku xde kes mcm ni lg..kalo ade,mmg 24jam aku pandang serong je..ahahaa..