27 April 2012

.Bual-Bual Aje.


Aku selalu bual dgn Elsie (bukan nama sebenar)..
Hahaa..
Ape cerita laa kn..
Politik..masalah sosial..gempa bumi..banjir dan masalah segale masalah laa..
Sebabnye..
Kitorang suke isu kan sesuatu perkara..
Cehwahhh..pakar motivasi laa kirenye ni kan uolss..
Dan topik paling best..
Topik alam rumah-bertangga..hahaa..
Wait wait..
Ni cite bukan yg 'pelik-pelik'..
Tapi cite pasal kemungkinan-kemungkinan yg berlaku dlm rumahtangga..
Well..
Kami tau..
Kitorang MASIH MUDA REMAJA nak bicara pasal rumahtangga..
Belum layak nak cerita pasal rumahtanggan ni..
Baru lepas PMR pon aritu kan..hahaa.. :D

Kirenye laa kan..
Aku kagum laa tgok org-org tua..
Kawin dah berpuluh-puluh tahun..
Still kekal sampai tua berkedut..
Sampai masing2 dah nyanyuk..
Tak jemu ke diorang??
Tak bosan??
Tak gaduh??
Tak selisih faham??
Huhh..byk nyee yg aku xtau..

Si Elsie (bukan nama sebenar) lak cakap..
Kalau da ade masalah keturunan ni payah..
(bdasarkan pngalaman beliau yg bukan nama sebenar) hahaa..
Errr..aku harap adik aku yg kecik tu x terikut sgt laa keturunan die..
Mmg laa abah aku poligami kan dulu..
Tapi aku harap adik aku satu hari nanti x ikut jejak tu..
Kalau aku dapat tau nanti..
Memang teringin makan penampo Melayu laa kan..huhuu..
Melainkan sebab2 tertentu laa..
Entah laa ekk..
Boleh ke dikatakan sume tu takdir Allah??
Yelaa..sape laa kite nak menidakkan Dia kan..
Tapi kalau dah menggatal tu kan dari diri sendiri..
Takdir ke tu??entah..hahaa.. :D

Suke tengok kwn2 da kawin..
Dapat baby..
Tapi dlm hidup aku..
Aku lebih byk tgok keruntuhan organisasi rumahtangga..
Aku lebih byk tgok perkara negatif dari positif..
Iye..positif nye..dpt laki yg halal..
Dapat anak comel2 membesar..
Tapi kan aku ckp..
Aku lebih byk nampak -ve dari +ve..huk3..
Kalau takut ombak,jgn berumah ditepi pantai..
(Seb bek umah aku nun atas awan..hahaa..)

So,sile menjawab persoalan demi persoalan saye ye kengkawan dah berumah tangga.. :)
If ade atok nenek yg dah lame sgt kawen tu..
Dijemput gak bg sy pendapat..hehee..
Kawen x salah..bercerai pon x salah sgt kan.. :D
Maybe aku belom pnh pegi kursus kwen kot..
Tu yg aku xpaham apekah rumahtangge ni..ahahaa..
K,cau cin cau dulu yeeee..
Sayonaraaaa..


nota bual-bual :
gini laa kan org bujang..dok bual-bual je..hihii..
nanti da berumah tangga..baru ko tau tanggung nye kan..ahahaa..
seram lak aii bunyi nye kan.. :)





12 comments:

Hustler said...

Bercerai taks alah, tapi salah satu perkara yang dibenci oleh Allah. Nauzubillah hi minzaalik.

Bergegar arash tiap kali perceraian berlaku.

Lovely Fieyza said...

bile ang nak kawen pulok? agak2 antara kita sape kawen dulu ek? kau, aku, dura, ayu, lc, ngan ecah??

cicak_jawaz said...

hoh...aku sokong...!!(tetibe)

cendawanpink said...

mawi : kalo xkawen,xde penceraian..ye tak? hahaa.. :D

cendawanpink said...

fieza : antara kite ekk..ecah dulu kot..xpon ko,sbb ko da duduk johor..ahahaa.. :D
tapi ade yg da dilamar tau antara kite (kecuali aku laa kan..)..ahakSs..

cendawanpink said...

cicak jawaz : ahahaa..ko sokong yg mane kak ? :D

Hustler said...

Hahahahahaha... ko igt nih pulak.

Dari Anas bin Malik r.a., katanya: Ada tiga orang laki-laki datang berkunjung ke rumah isteri-isteri Nabi saw. bertanya tentang ibadat beliau. Setelah diterangkan kepada mereka, kelihatan bahawa mereka menganggap bahawa apa yang dilakukan Nabi itu terlalu sedikit. Mereka berkata: "Kita tidak dapat disamakan dengan Nabi. Semua dosa beliau yang telah lalu dan yang akan datang telah diampuni Allah." Salah seorang dari mereka berkata: "Untuk saya, saya akan selalu solat sepanjang malam selama-lamanya." Orang kedua berkata: "Saya akan berpuasa setiap hari, tidak pernah berbuka." Orang ketiga berkata: "Saya tidak akan pernah mendekati wanita. Saya tidak akan kahwin selama-lamanya." Setelah itu Rasulullah saw. datang. Beliau berkata: "Kamukah orangnya yang berkata begini dan begitu? Demi Allah! Aku lebih takut dan lebih bertaqwa kepada Tuhan dibandingkan dengan kamu. Tetapi aku berpuasa dan berbuka. Aku solat dan tidur, dan aku kahwin. Barangsiapa yang tidak mahu mengikuti sunnah ku, tidak termasuk ke dalam golongan ku." - Riwayat Bukhari.

Makna kata?? Kahwin itu adalah sunnah. Lalalalala :)

cendawanpink said...

mawi : gulpppp..

Hustler said...

Hahahahaha... makna kata macam mana??? nak jalankan sunnah atau tak?? wakakakaka

cendawanpink said...

mawi : aku buat yg wajib dlu..yg wajib pon goyah lg..hahaa.. :D

Hustler said...

Hahahahaha.... Mesti ko tak paham istilah sunnah kan?? sebab tuh ko tala yang wajib2 jek.... kihkihkih :P

cendawanpink said...

mawi : tala jgn x tala..hahaa..sampai masa..ade laa kan..kah3.. :D