25 July 2012

.Nenek Kembali Ke Rahmatullah.



Al-Fatihah..
( 1925 - 2012 )

Nenek aku meninggal dunia Jumaat lepas..
20 Julai 2012..
Sehari sebelum seluruh umat Islam sambut Ramadhan..
Nenek aku dah lama sakit..
Cuma dalam 2 minggu ni makin teruk..
And hembuskan nafas terakhir dekat Hospital Sultanah Aminah JB..
Aku redha..
Walaupun xdapat jumpa hari Jumaat lepas..
Tapi aku selalu balik..
Takde laa rasa ralat sgt..
Perjalanan aku hari Jumaat balik ke kampong pun sgt dipermudahkan..
Terima kasih ya Allah bantu hamba-Mu..

Biasa aku balek kampong..
Kompem2 magrib baru sampai..
Tapi hari tu sume dipermudahkan..
Kuar opis,ade bas..
Kuar rumah,ade bas..
Bas lak bawak laju lintang pukang ke JB..
Smpai JB tros g tanah perkuburan..
Pakcik teksi pon bwk kete mcm terbang gak..
Sempat jumpa dekat kubur je..
Macam magik pon ade..
Bas kol 1.00 petang..
Kol 4.15 petang aku da sampai..

Semoga nenek ditempatkan dikalangan org beriman..
Nurul takkan pernah lupekan nenek..
Aminn..
(╥_╥)





"Allah tidak akan uji hamba-Nya diluar kemampuan"
dan ujian itu tanda kasih Allah kepada hamba-Nya.. (╥__╥)





10 comments:

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

takziah dan moga arwah nenek ditempatkan di kalangan orang yang beriman..amin..

mamabetty! said...

takhziah nanad..
kuat semangat ok! =)

cendawanpink said...

timah : thanks wehhh..amiinn..

cendawanpink said...

pujie : thanks beb..amiinn..

Cik TTK said...

takziah...nenek gelang patah eh nad?

cendawanpink said...

yan : thanks wehh..
aah..nenek GP..xdo nenek lain dah..huuu..

♥Nurul Honey♥ said...

Takziah yer...semoga di tempatkan di kalangan orang2 yg beriman
InsyaALLAH

cendawanpink said...

nurul honey : thankss tau..amiinn..

dzafira said...

Al-Fatihah... Moga arwah nenek ditempatkan dalam kalangan org2 yg beriman..

cendawanpink said...

dzafira : thankss..amiinn..
lame xdgr cite.. :)