26 July 2012

.Seminggu Senoneng.

Minggu 1st pose..
Memang kejadahnye ku menoneng-noneng laa kan..
Kejutan perot tak terima makanan..
Kejutan tekak tak terima cendol ais di tengah hari yg panas..(pergghhhh..tu belom lagi jus tembikai yg kaler merah..sejuk..nyaman..fuhhhh!!)
Kejutan bangun lagi awal dari selalu..
Kejutan bangun tido teros makan..

Tu belom lagi tetibe laju je tangan aku bukak laci meja ni..
Ade coklat-coklat..
Ade jajan-jajan..
Ade kerepek..
Da memang perot stoking..
Asal nk mengonyel je seluk kt laci..
Asal seluk laci je,nk mengonyel..hahaa..

Semalam,
Tengah hari ala² kering tekak kan..
Laju aje tgn aku pegang botol mineral kat rak tepi ni..
Haishhhh..
Naseb baek cepat tsedar..
Kalo xsedar,da selamat aku tonggak air tu dgn satu nafas kan..
Ahahahaa..

Seriously..
Cabaran melawan hawa napsu paling beso time ramadhan ni..
Adelah napsu makan aku..
Grrrr..
Napsu lain boleh handle lagi kot..huk3..
Sebab napsu ni laa aku xpnh rase nk diet..
Sbb bukan takat seksa fizikal aku..
Mental aku pon tseksa jugekk.. :P

Nak kata aku x sahur..
Sebelum subuh aku bangun sahur..
Yelaa..
Celik mata teros makan..
Ape yg aku makan pon mcm masok gitu aje dlm perot kan..huhuu..
Nak kata x niat..
Da niat da wehh..
Nak kata ade budak dlm perot..
Takde laa pulak kan..huhuu..

Tapi minggu 1st aje..
Minggu next² nanti da orait laa..
Lagi laa minggu last² kan..
Relax je wa xsahur ok..
Siap boleh merayau dari pagi sampai petang..
Wuhuuuu..



So,ape jenis gambo makanan adelah dielakkan dari napsu mata..
Nanti napsu tembolok xtersentap..



notasenoneng :
sabar itu indah..
tp kdg² tu hilang gak sabar aku kan..
watch outttt!!






No comments: