10 August 2012

.Hanya Dengan Dua Tangan.

Ketika Allah menciptakan wanita,

Malaikat datang dan bertanya, "Mengapa begitu lama, Tuhan?"
... ...
Tuhan menjawab, "Sudahkah kamu lihat semua detik yang AKU ciptakan untuknya?"

Dua tangan mesti di bersihkan, setidaknya terdiri dari 200 bahagian yang boleh di gerakan & berfungsi baik agar dapat mengolah berbagai jenis makanan...

Mampu memberikan kenyamanan bagi anak-anaknya...

Mempunyai pelukan yang menyembuhkan rasa sakit hati & kesengsaraan...

Dan semuanya cukup di lakukan dengan kedua tangan ini...

Malaikat menjawab, "Hanya dengan dua tangan ini?"

"Tetapi...,Engkau membuatnya begitu halus & lembut"

"Ya..., AKU membuatnya begitu lembut, tapi kamu belum dapat bayangkan kekuatan yang AKU berikan kepadanya agar ia dapat mengatasi banyak hal luar biasa"

"Apakah dia mampu berfikir?" Tanya Malaikat

Tuhan menjawab, "Tidak hanya berfikir, dia juga mampu berunding dan mengutarakan pendapatnya

Malaikat itu menyentuh dadanya,
"Tuhan, Engkau buat ciptaan ini kelihatan lemah & rapuh, seolah banyak sekali beban untuknya"

"Itu bukan kerapuhan, itu air mata. AKU berikan padanya supaya dia boleh mengekspresikan kegembiraan, kegalauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan rasa bangga"

"Engkau memikirkan segala sesuatunya, wanita ciptaan-Mu ini sungguh menakjubkan"

"Ya....., Harus...!!! Wanita ini mempunyai kekuatan untuk mempersona lelaki...

Dia dapat mengatasi beban hidup, mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri...

Mampu tersenyum bahkan ketika hatinya menjerit...

Mampu tertawa saat hatinya menangis...

Dia boleh berkorban demi orang yang di kasihinya...

Dia boleh melawan ketidakadilan...

Dia bersorak disaat melihat temannya bahagia...

Hatinya terluka saat melihat kesedihan...

Dia tahu sebuah ciuman & pelukan dapat menyembuhkan luka...

"CINTANYA TANPA SYARAT"

Malaikat sangat kagum, "Lalu apa kekurangannya?"

Tuhan menjawab, "Hanya satu hal....., Dia terkadang lupa betapa berharganya dia"

-hamba ALLAH-

nota wanita : 
mungkin sy tak berharga dekat org lain..
tp mungkin sy terlalu berharga utk seseorang yg lain.. :)
'kerana wanita begitu berharga' <--- bunyi mcm iklan sikit..:P





11 comments:

Hustler said...

Berapa harga?? (pergh!! macam beli barang timbang kati)

cendawanpink said...

mawi : xternilai.. :D

Hustler said...

Like jawapan ko!! buat pertama kalinyer ko pandai menjawab!! nice~~ :)

cendawanpink said...

mawi : ahahahaa..babeng..!! :D

Hustler said...

Buah Kourmak.... Aku puji ko babengkan aku???

cendawanpink said...

mawi : ooo puji ekk..ahahaa..mekasih2..sile print artikel ni..baik utk ingatan.. :D

Hustler said...

Tapinyer aku suka part metion kekurangan itu. Ramainyer yang macam tu. Dia terkadang lupa bertapa berharganya dia.

cendawanpink said...

mawi : yeke dokk?pd pandangan ko sbagai lelaki?huhuu..

Hustler said...

Setuju sesangat. Hahahaha.. terakdang terlalu memikirkan ape org len cakap, sampai terikut2 ape yang org cakap. misal kata org tuh cakap. "ko nih keding kelinking, tak cantek, macam papan bergerak!" dia punyer stress, sampai caya kat org yang cakap tuh. tapi dia luper. Kedengki dia tuh, kelebihnanyer ada pada mereka yang tak tawu.

cendawanpink said...

mawi : ahahaa..so,pasni lantak pi laa ape org ckp ekk..
yeszaaa..!!
asalkn ade org lain yg tau hargai pon da cukup kn?wakakakakaa..

Hustler said...

Pandai pon ko... Hahahaha.. asal ada org dah terima dah tawu buruk baek, pe dehal lagik?? jgn dengor cakap org keliling. hahahaa....