24 October 2012

.Auntie Uncle Jepang.


Last week time nak balek g Kenduri Kawen Yan,
Ade sepasang pelancong ni dok tanye cemane nk g ERL..
Aku pon kebetulan nk g ERL..
So,g laa same2..
Kemain ko..pelancong Jepon..
Tapi makcik pakcik laa..
Huhuu..

Auntie :   あなたは日本語理解していますか?
Aku    :   I dont understand Japanese..(Agaknye die tanye aku paham bahase Jepon ke?)

Dah aku bilang tak reti cakap Jepon..
Langsong teros-teros die cakap Jepon ngn aku..
Yg aku pulak macam ala-ala paham2 kan ajelaa ape die cakap..
Siap dok keluarkan buku melancong die..
Dok tunjuk2 kt aku..huhuu..
Sampai tggu ERL g KL tu,sume org dok pandang aku..
Malu siyallll..!!
Ingat aku tour guide dorang kot..

Dan untuk menampakkan aku ni peramah laa kan..
Bawak imej rakyat Mesia katanye..
So,dgn yakin beserta komfiden tahap 1..
Aku berbual laa..

Aku    :   I loooooveeee watching Japan anime..
Auntie :   私は見る..日本アニメがたくさん
Aku    :   Ya ya ya..i love watching DORAEMON,NARUTO.. :D
              And SINCHAN,DRAGON BALL too..

Ahahahahaa..bantai gelak laa ktorang..
Aku gelak sbb aku tau tu je nk ckp ngn diorang..
Yg diorang lak gelak sbb ape?aku pon xtau..kah3..
Sokmo kecek Jepon owhhh..mane aku paham..
Dah penat aku speaking omputeh ala2 kuar habok gitu..
Bukan diorang paham pon..
Aku pon tibai je ckp bahase melayu..
Haa..diorang angguk2..
Kire paham laa kot..ahahaa..
Ayam Itik speaking..
Muahahahaa..
Eh,tp byk jugek yg ktorang bualkan..hahaa..
Kalo org Korea,mmg tau laa aku nk ckp ape sikit2..
Setakat "saranghae" tu no prob..kah3..
Yg aku paling terrer ayat Jepon ni..

konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo

minna minna minna

kanaete kureru
fushigina POKKE de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na

(hai! takekoputaa!)


AN AN AN

tottemo daisuki
DORAEMON

shukudai touban shiken ni otsukai

anna koto konna koto taihen dakedo

minna minna minna

tasukete kureru
benrina dougu de tasukete kureru
omocha no heitai da

(sore! tototsugeki!)


AN AN AN

tottemo daisuki
DORAEMON

anna toko ii na

iketara ii na
kono kuni ano shima takusan aru kedo

minna minna minna

ikasete kureru
mirai no kikai de kanaete kureru
sekai ryokou ni ikitai na
(ufufufu... doko demo DOA!)

AN AN AN

tottemo daisuki
DORAEMON

AN AN AN

tottemo daisuki
DORAEMON

auntie n uncle yg super sporting..

So,selamat aku naik kan diorang ERL g KL..
Aku pon cau cin cau ke BTS..
Balek ke desa katanye kan..
:)



Dan setibanye daku di kampong halaman..
Perkara yg dlm kategori wajib..
Adelah,makan ABC..!! ;)

Nyam Nyam Nyammmm..
Ade rojak ketam..
Tp xamek gambo lak..
Da selamat dimakan.. :)


nota selipar Jepun :
tetibe rase mcm nk pegi Jepun lak..
kt Osaka makcik pakcik ni duduk..huhuu..
ok..yok pinjam pintu Doraemon..
baru boleh pegi Jepun.. :D

**anonymous,kalo nak kene PENAMPO JEPON..meh jumpe aku..!!







8 comments:

Elsie coolzzzz said...

lain kali jumap jeponn ingat nyanyi lagu doreamon haha

cendawanpink said...

lc : ahahaa.. :D
lagu doremon da translate jadik lagu melayu..cemane tu? :P

Sumayyah Nadhirah said...

hahahahhahahhahahhahahah nasib baik kt opis aku ni xleh guling2...aku ade kes cmni gak...dlm ERL hahahha

cendawanpink said...

maya : ahahaa..lawak kan kalo alami sndiri.. :D
ko dlm erl je..aku dari depan opis,smpai laa kt BTS tu nokk.. :P
berbuih2 aku speaking..

Hustler said...

Hahahahaha... aku dah la ari2 baljo perkataan jepun sejak sebulan lepas. budak umah aku gi jepun. Kat osaka la jugak, wakakakaakaka :)

cendawanpink said...

mawi : whoaaa..ko nk g bcuti kt jepon ke wehhh? :D best3..
Osaka katne?makcik pakcik ni kt Kobe katanye..
(kalo betol laa aku dengo Kobe..kot nye die ckp lain ke kan..)

Hustler said...

Kawan aku kat higashiyodogawa lau tak silap aku.....

Eh?? Kobe bukan kat Osaka la rasa aku, sebab aku tawu tempat asal pedang katana tuh, ngeh ngeh ngeh

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

hehe..nsb baik ko ade gak idea nk ckp w'pn psl doraemon..klo aku, aku ckp hait-hait je..hahaha