30 December 2013

. Lelong.com @ Mudah.my ? .


Which one better?
Iklan kan di lelong atau di mudah?
Meh bincangkan.. :D

Tersebut sebuah cerita..
Suatu hari di hari bukan raya..
Berjumpa lah aku dgn kawan lama..
Mcm biase..
Tegur menegur amalan kite kannnn.. :)
Soalan yg tidak-dapat-dielak adalah pasal kawen..
Ahaaa..gitewww katanye..

  • Kawan : "Ape cite skg?dah kawen ke?"
  • Aku : "Belum lagi,takde jodoh..ade calon nak kenalkan ke?hehee.."    (jawapan cliche..)
  • Kawan : "Masuk je iklan kat lelong..hahahahaaa.. :D "
  • Aku : "Masuk kat iklan mudah.my pon ok gak.."
  • Kawan : "Lelong lagi bagus,boleh bidding price..ambik harga plg tinggi..hahaa.."
  • Aku : " .......hahahahahaaaa.. :D "

So..ape kata pembaca?
Mana harus ku letakkan iklan?
Or letak je banner banyak2 kat traffic light?hahaa.. :D
Mule-mule menjejakkan usia di usia seawal 23 tahun..
Bile cakap bab kawen ni..
Sentap jugak laa iolsss..
But now..aku akan jejak usia 26 tahun next year (beberapa hari dari skg)..
Dah takde rase ape-ape..
Huhuu..

Kata pon makin matang..
So,setakat joke / gurau menikam kalbu macam tu..ade ape hal naa la kan..
Just kunyah n telan jekkk..
Tak salah jadik tua..
Tak salah tak kawen..
Tak susah kan orang pon..
Anggap je org risaukan kite..
Risaukan masa depan kite bila dah tua xde teman nanti..
Risaukan kite bile kite sakit pening sorang2.. :)



".......bukan sebarangan orang yg boleh menyentuh hatinya.."



Walhal tak pernah aku usik hak org lain..
Suami org ke,
Pakwe org ke,
Tunang org ke,
Bapa org ke,
Tak pernah okehhhh..berani aku sumpah..
Tapi,
Org tetap risaukan kite yg x berumah tangga lagi ni..
Aiyooo..yoooo..yooo..ooo..


notakaki : 
manaadabudakbesarnangessebabkenakritik. :)








8 comments:

Cik TTK said...

bila dah kawen org tanya pulak bila ko nak beranak?time tu boleh tak nak tanya balik, mudah ke lelong?

adui dui dui...

cendawanpink said...

Cik TTK :
ahahahaa..cenggitu laa kalo duduk dgn manusia kan yan..kih3.. :D
sikit masa lg,aku duduk dgn alien je kang..hihii..

nohas said...

huhu..memang gurau menikam kalbu betul..tahap gaban..kita bukan desperado..jodoh pertemuan Allah SWT yg tentukan..takpe dik, still below 30s..

cendawanpink said...

nohas : hahahaa.. :D
kan kan kan..
kalo jodoh kt tgn aku..
esok jugak boleh kawen..kah3.. #pitammmm

tenku butang said...

Haiiiii..Cakkk!!
done follow sini no. 252
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang.blogspot.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

한나 사카시 said...

tanya diorang balik, "ko bile nak mati?"

soal jodoh, rezeki, anak semuanya urusan DIA..

cendawanpink said...

Mas : hahaa..nk je aku tnye..
cume malas kan..ahahaa.. :D

ctpujie said...

nanad..manusia nanad mcm tuh lah..kang dah kawen tnye bile nk ade anak..dah ade anak sibuk tnye bile nk tambah anak..xsudah2..xpe nanad Jodoh tu rahsia ALLAH, cepat atau lambat ia akan sampai juga kepada kita apabila tiba masanya..t nak kawen jgn xjemput sudah =D