27 November 2013

.Mawar Ungu Nadia.


"Don't be sad that roses have thorns, Be happy that thorns have roses."

mawar ni bukan edit tau..
ini betol2 kaler purple..hehee.. :D

tu je nk update..
skg update kasi ringkas,mudah & tepat..
sekian..bye3.. :)








14 November 2013

. :-) .


Ketahuilah, Allah tidak sesekali menimpakan ujian kecuali sesuai kemampuan hambaNya. 
Allah tidak membebani seseorang kecuali dengan apa yang dia mampu.”  
(Al-Baqarah: 286). 

Allah juga berfirman, 
Tiada satu musibah yang menimpa di bumi dan dirimu melainkan telah tertulis dalam kitab (Lauhul Mahfuz) sebelum Kami menciptakannya. Sungguh demikian itu mudah bagi Allah, supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang hilang darimu dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikanNya kepadamu."
(Al-Hadid: 22-23)

Nabi SAW bersabda, 
“Sungguh pahala yang besar bersama ujian yang besar. Apabila Allah mencintai seseorang, Dia memberi ujian kepadanya, siapa yang redha maka Allah redha padanya, dan siapa yang murka maka Allah murka padanya.”
(Sahih. Riwayat Al-Tirmidzi)

Nabi SAW bersabda dalam hadis qudsi: 
“Allah SWT berfirman, “Wahai anak Adam, jika engkau bersabar dan mengharap pahala sejak awal tertimpa musibah maka Aku tidak rela memberi pahala untukmu selain Syurga.” 
(Hasan. Riwayat Ibnu Majah)




terkadang tewas dgn perasaan rindu..
al-fatihah..
 





11 November 2013

.Seluar.


Salam..
Alohaaaa.. :D
Happy Monday sume..no monday biru-biru ok..hik3..

Sementelaah dah keluar pekeliling boleh pakai seluar ni..
Gumbira betol aku..
Sebab?
Sebab aku mmg suke pakai seluar..
Berbanding baju kurung..hikhikhik..
(Abes laa bakal² mertua msti xmo pilih aku jd menantu..huhuu..)

Lagi bagus kalau kata boleh pakai tracksuit + tshirt je..
Lagi sesuai dgn jiwa aku..hahaa..

Lepas ni,mesti warna warni suit aku..
Abes laa..hahaa.. :D
Tapi,pakai seluar pon prob jugak..
Mata-mata sang adam kemain nengok..
Cemane nk buat..
Nampak gayanye..
Baju kurung jugak laa plg sesuai dgn aku..
Sobsss.. -___-"

Dan lagi pun,dgn status pengguna pengangkutan awam..
Mmg sadis dowh pakai suits ni..kah³.. :D
U know what i means..hahahaa..
Kalo xpaham jugak,cer ko try pakai lawo² gini..
Then naik bas..!! ahahahaa..pilu dowhhh..


Masa letak kt ig..
Mesti xde sorang pon perasan kan seluar aku kaler dark blue..kah³.. :D
Hentam saje laa labu..
Seluar biru + blazer itam = style jugak kan..hahaa..


Aku suke blazer kelabu ni..
Murah je..kurang seratus harga nye..
Berbanding yg beratus-ratus tu kan..huhuu.. :P

Ok,bye..
Selamat bertugas sume.. :)








08 November 2013

.Mango EDT.


Salam..
hai..hehee.. :D
eppy..gumbira..ceria..ini hari laa..
sebab da dapat barang yg aku kirim kat akak opis..
die g korea.. :)


 taraa..ni laa yg aku kirim..
bkn jenama kemain mahal2 pon..xmampu..
the body shop saje..hehee..

masa kt sane..
mmg masuk pon kedai body shop..(semua kedai pn masuk..huhuu..)
then try2 laa kan perfume..
pastu ckp..
"buat ape beli kt sini..kt Msia pon ade.."
nahhh..time nk ala2 kerek gitu kan..hahaa..

sekali da balek sini..
kemain aku carik..
takde sehhhh..
teros menyesal-nak-mampos sbb xbeli..
nasib baik laa org opis aku pegi..
buleh kirim..
duit Won pn ade balance aritu kan..
hehee..kamsahamnida~~
dan tak lupe jugak..
susu pisang..!! ahahaa.. :D
sayang nk minum..
2 botol je kot..
kira ok laa kan..
nk kirim org berat2 sgt,susah nanti.. :P

ok bai..tu je nk cite..
hehee..
:P

Akhir sekali..terima laa karikatur saya & mr boipren saya..hehee.. :D